B corsa nagyon nehezen veszi a sebesség fokozatot

Kérdés

Sziasztok Csak egy gyors kérdés Mitől van az hogy nagyon nagyon nehezen veszi a sebességet Ez csak a kinyomócsapágy lesz vagy kuplungos teljesen? Ha rükvercbe rakom állandóan recseg. Állítani állítottak már rajta a te körülbelül négy nap múlva újra ezt csinálja 🧐😐

folyamatban 0
Adrián 4 év 11 Válasz 0

Válasz ( 11 )

  1. Olaj van elèg a váltóban? 1.6 l kell bele

    • basszus azt még nem néztem. Délután munka után első dolgom lesz

  2. Nekem ugyan ez volt. És csak állítottam a kuplung bowdenen.

  3. Az opelnél mindig 0-ra meg kell állni rüki előtt.

  4. Minden sebességnél?

  5. Hát szerintem nem az olajon múlik. Ha kevés az olaj akkor úgy búg a valtód, hogy süketnek kell lenni hogy ne vedd észre. Maga a váltó nehézkes de ameddig minden fokozat kapcsolható addig ezt is kizárnám.
    Kinyomó csapágyat megint csak kizárhatod mert annak is jellegzetes karistoló hangja van. Szóval marad a kuplung holtjaték (van vagy nincsen). Ha elkopott a tárcsa (ilyenkor is nehézkesen emel ki és ettől recseg a váltás, főleg rükvercnél) akkor egyrészt ezt erzed menet közben mert pörög a motor az autó meg nem megy. Ilyenkor mondjuk, hogy csúszik. Viszont ezt is eszre kéne venned mert ne tudd megg milyen eget ferrodol szaga van;)
    Ezek alapján első körben én is azt javallanám, hogy próbálj/próbáljatok meg játszani a kuplung holtjátékkal. Ha nem ertesz hozzá inkább ne te!!!!!
    Amennyiben mégis rászánood magad: nézd meg a pedáloknál melyik hogyan áll. Addig jó a kuplung amíg a fék pedál felett max 1cm-el magasabb a kuplung pedál állása. Többnyire az szokott lenni, hogy lejjebb van a fékpedálhoz képest vagy esetleg egyszinten vannak. Ilyenkor tudsz még állítani rá. Kövesd a kuplungbowden útját. A váltó tetején lesz (szemböl nézve a jobb oldalon) és látni fogod a bowden végét. Ez kb 4cm menetes csavar lesz. Azon találsz egy fekete félköríves hosszúkás csavart ami feszít egy fém kart. Ezt a kart told az utastér felé és a hosszú csavaron teked rá a félköríves bizgentyűt. Közben nézd bent az utastérben a pedálmagasságot. Ha mar sokat tekertél és a kuplung pedál bőven feljebb van a fékpedálnál és mindíg recseg-ropog akkor sajnos kulung csere lesz:((
    Bocs de nem tudtam rövidebben leírni, hogy érthető is legyen…..
    Remélem megoldódik es egy sima állítással túl is leszel rajta. Drukkolok neked!!!

    • nagyon szépen köszönöm ezt a Bő információt. Le a kalappal. De tényleg. Jól esik. Hát a hétvégén megpróbálom mindenképp. Majd faterral össze dugjuk a fejünket. 🙂 de ha közben elakadunk kereshetlek? 🙂
      Megegyszer nagyon szépen köszönöm!
      Majd holnap csinálok videót az egész problémámról. Mert rükiben álló helyzetben is recseg az esetek 95% ban! 🙁

    • Persze, keress nyugodtan:) Próbáljátok meg mindenképpen. Azt nézzétek először, hogy a keresztben lévő fémkart tudjátok-e meg húzni nem az utastér felé a homlokfal irányában. Amikor beállítod kuplungholtjátékot itt tudod megnézni, hogy van-e meg játéka!!!! Ha nem mozdul semmit (kellene neki olyan 1-2cm-nyit akkor valószínűleg elfogyott a kuplungtárcsád és már nem igazán állítható. Ehhez mindenképpen figyeljétek a pedál állását is!!!

Válaszolj erre a kérdésre