B corsa nagyon nehezen veszi a sebesség fokozatot
Kérdés
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Regisztrálj már most, hogy az oldal összes funkcióját használhasd! A regisztrált felhasználóknak ellenőrzés nélkül azonnal kikerül a kérdése és a válasza. Még számos funkció vár rád!
Válasz ( 11 )
Olaj van elèg a váltóban? 1.6 l kell bele
basszus azt még nem néztem. Délután munka után első dolgom lesz
Nekem ugyan ez volt. És csak állítottam a kuplung bowdenen.
Az opelnél mindig 0-ra meg kell állni rüki előtt.
Minden sebességnél?
sajnos igen. 😕
először próbálj a kuplung Bowdenen feszíteni (a motor térben a kuplung kart hátra feszíteni pl. Nagy csavarhúzóval közben kiakasztod a bowdent tekersz beljebb 0.5-1 cm-t vissza akasztós és kipróbálod)
Ha nem változott akkor váltó.
Hát szerintem nem az olajon múlik. Ha kevés az olaj akkor úgy búg a valtód, hogy süketnek kell lenni hogy ne vedd észre. Maga a váltó nehézkes de ameddig minden fokozat kapcsolható addig ezt is kizárnám.
Kinyomó csapágyat megint csak kizárhatod mert annak is jellegzetes karistoló hangja van. Szóval marad a kuplung holtjaték (van vagy nincsen). Ha elkopott a tárcsa (ilyenkor is nehézkesen emel ki és ettől recseg a váltás, főleg rükvercnél) akkor egyrészt ezt erzed menet közben mert pörög a motor az autó meg nem megy. Ilyenkor mondjuk, hogy csúszik. Viszont ezt is eszre kéne venned mert ne tudd megg milyen eget ferrodol szaga van;)
Ezek alapján első körben én is azt javallanám, hogy próbálj/próbáljatok meg játszani a kuplung holtjátékkal. Ha nem ertesz hozzá inkább ne te!!!!!
Amennyiben mégis rászánood magad: nézd meg a pedáloknál melyik hogyan áll. Addig jó a kuplung amíg a fék pedál felett max 1cm-el magasabb a kuplung pedál állása. Többnyire az szokott lenni, hogy lejjebb van a fékpedálhoz képest vagy esetleg egyszinten vannak. Ilyenkor tudsz még állítani rá. Kövesd a kuplungbowden útját. A váltó tetején lesz (szemböl nézve a jobb oldalon) és látni fogod a bowden végét. Ez kb 4cm menetes csavar lesz. Azon találsz egy fekete félköríves hosszúkás csavart ami feszít egy fém kart. Ezt a kart told az utastér felé és a hosszú csavaron teked rá a félköríves bizgentyűt. Közben nézd bent az utastérben a pedálmagasságot. Ha mar sokat tekertél és a kuplung pedál bőven feljebb van a fékpedálnál és mindíg recseg-ropog akkor sajnos kulung csere lesz:((
Bocs de nem tudtam rövidebben leírni, hogy érthető is legyen…..
Remélem megoldódik es egy sima állítással túl is leszel rajta. Drukkolok neked!!!
nagyon szépen köszönöm ezt a Bő információt. Le a kalappal. De tényleg. Jól esik. Hát a hétvégén megpróbálom mindenképp. Majd faterral össze dugjuk a fejünket. 🙂 de ha közben elakadunk kereshetlek? 🙂
Megegyszer nagyon szépen köszönöm!
Majd holnap csinálok videót az egész problémámról. Mert rükiben álló helyzetben is recseg az esetek 95% ban! 🙁
Persze, keress nyugodtan:) Próbáljátok meg mindenképpen. Azt nézzétek először, hogy a keresztben lévő fémkart tudjátok-e meg húzni nem az utastér felé a homlokfal irányában. Amikor beállítod kuplungholtjátékot itt tudod megnézni, hogy van-e meg játéka!!!! Ha nem mozdul semmit (kellene neki olyan 1-2cm-nyit akkor valószínűleg elfogyott a kuplungtárcsád és már nem igazán állítható. Ehhez mindenképpen figyeljétek a pedál állását is!!!