Bejelez az adblue hiba, fel van töltve, hibakód törlés után visszadobja
Üdv.
Adott egy Peugeot 2008 as, 2016 os 1.6hdi. A probléma hogy bejelez az adblue hiba, fel van töltve, hibakód törlés után visszadobja. Szervíz szerint tartalyt kell cserélni szivattyúval, ami kb 450-500e ft. Talaálkozott már valaki ilyennel? Elvileg típushibájuk. Az lenne a kérdés hogy nem e lehet javítani a szivattyút vagy valahogy olcsóbban kijönni belöle.
Előre is köszönöm!
Válasz ( 9 )
Szia. Látom ugyanazon problémád volt neked is mint ami nálam jelentkezett tegnap este. Szeretném megkérdezni, hogy sikerült orvosolnod a hibát költséghatékonyan? Köszönöm.
Szia. Igazából nem lett vele semmi csinálva, azóta is megy az autó. Van hogy kidobja hibának, de egy idő után el is tűnik. Az autó ugyan úgy megy tovább. 🙂
Mert nekem azt mondták azonnal cserélnem kell mert az autó le fog állni vagy csökkentett teljesítményű üzemmódba fog váltani. Nálad is a csatolt képen látható jelzések voltak a műszerfalon- Service lámpa és Check Engine lámpa közepén felkiáltójellel.
Az én hibajelzésen 100km után sem tűnt el és hibakód törlés után visszadobja.
Igen, valamint a fejegységen is jelezte, szöveggel hogy hiba. Lehet hogy neked teljesen mas a hiba. Mi nem merültünk bele jobban.
Sziasztok!
Nekem 308SW-m jelzet hasonló hibát.
Autószerelő műhely (mezei) nem tudtak vele mit kezdeni. Kiolvasták a hibakódot de nem tudták hova tenni. Indulás után kb 10 km ha mentem és ismét karácsonyfa volt a műszerfalam.
Utána szakszervízbe vittem, ott azzal kezdték a tartály szivattyúja konstrukció hibás vélhetően az lesz a baj, és természetesen csak a tartállyal együtt lehet cserélni. Rádugták a gépre, majd látszott rajtuk, hogy fogalmuk sincs mi a pontos baj. Hebegtek-habogtak és próbáltak rábeszélni az új adblue tartályra. A hibát ők is törölték (mivel csak a környezetvédelmi normáknak nem felelek így meg, és a motor tulajdon képen nem hibás), majd onnét is távozva kb 2 perc és ismét jelezte a hibát. Így viszont nyertem pár kilométert amire figyelmeztetett is sűrűn a monitor (1100km után letiltja az indítást).
6-700km megtétele után valami csoda folytán szépen lassan egyesével eltűntek a hibaüzenetek a műszerfalról.
Azóta megtettem vele úgy 20000km és most ismét kezdi a hadakozást.
Mai napig nem tudom mi oldotta meg először a problémát de pár észrevétel ami engem gondolkodóba ejtett:
– az első hiba ősszel jelentkezett az első hidegebb napokon, másodjára ismét ősszel (november)
– első szerviz látogatás után elkezdtem üzemanyag adalékot használni, talán az is segített, utóbbi időben ezt hanyagoltam (Aldi kúton tankolok folyamat ami elvileg OMW üzemanyag)
– a mezei szervízben említették a srácok, hogy a katalizátorra még nem panaszkodik a gép de magas szennyezettségi szintet jelez
– a hiba óta minimum 10l adblut evett meg az autó, szóval kétlem, hogy az adagolója halt meg hisz akkor semmit nem enne belőle
Ha van valakinek esetleg ötlete, javítási módja, vagy egy tutin megbízható szervíze aki nem csak a csere szót ismeri azt szívesen veszem.
Jelenleg bepróbálkozom egy katalizátor tisztító adalékkal, de idő annak is mire kifejti hatását, már ha lesz neki.
Eredmény esetén jelzem azt. Hátha valakinek egyszer hasznára lesz.
Szintén 308 SW 1,6 Blue Hdi jelezte/jelzi ezt a hibát.
December elején jött elő először, Service, motorhiba, urea lámpák világítottak. Visszaszámlálás nem volt. Pár nap alatt elkezdtek eltűnni a hibajelek, elvittem szervízbe (nem szakszervíz) kiolvastak mindenféle hibákat, kitörölték őket. Nem lettünk okosabbak. Annyit mondtak, hogy egyik kollegájuk autóján ugyanaznap jött ki, ugyanez a hiba.
Most január közepén újra kijött, ugyanez a 3 hibajel. Kb 1800 km-t mentem ezek között.
Ami nekem is gyanús, hogy akkor is, és most is elég hideg napok voltak. Megdermed az Adblue adalék? A tartály fűtése lehet a hibás?
Most jönnek a melegebb napok, meglátjuk mit produkál.
Nekem most jött ki ez a hiba. Kint +21C fok.nem hiszem,hogy a hideg miatt jönne elő a hiba, pedig már 1 szer cserélve lett a tartály. Szakszervíz. Berlingo 2018 1.6hdi
Sziasztok!
2016-os 1.6AdblueHDI
160ezer km van az autóban. Motor hiba lámpa majd pár km után service urea is jött. Kiolvasták, majd törölték a hibákat. P20E8 és P2A00
KB 200 km-t mentem vele majd ismét ez, ebben a sorrendben. Első alkalommal még tettem rá kb 4L AdBlue-t.
Összefüggést nem látok a két alkalom között.
Első esetben menet közben nagyobb tempónál jöttek a hibák. A második esetben álló helyben alapjáraton ment az autó, mikor a motor hiba jött, majd pár km és jött az urea hibaüzenet. És nem volt hideg, 20-30°C között volt mind2 esetben.
Nekem jelentkezett a km visszaszámolás is.
Megoldás még nincs, ha meglesz megírom majd azt is.